Jesienna dieta rozgrzewająca

  • Rozmiar czcionki: Większa Mniejsza
  • Wyświetleń: 236
  • Komentarzy: 0
  • Drukuj
236

Jesienną porą nasz organizm spala więcej kalorii, aby oprócz obsłużenia zwykłych procesów życiowych ogrzać ciało w niższej temperaturze otoczenia. Jak powinien wyglądać jadłospis w tym czasie?

 

  • ·         Posiłki powinny być sycące i ciepłe, ale pozbawione zbędnych kalorii
  • ·         Regularne posiłki w określonych i dogodnych porach dnia, ale z zachowaniem 3-4 godzinnej przerwy między nimi
  • ·         Temperatura potraw – ciepłe potrawy to podstawa jesiennego jadłospisu. Sycą mimo mniejszej porcji i szybko podnoszą temperaturę ciała, przez co przyspieszają spalanie kalorii
  • ·         Ostre i rozgrzewające przyprawy – to sekret jesiennych posiłków. Ostre przyprawy rozgrzewają organizm, pobudzają trawienie, mają wiele walorów smakowych, przez co w połączeniu z wysoką temperaturą potrawy sycą w mniejszej objętości. Używaj imbiru, cynamonu, kardamonu, goździków, tymianku, kurkumy i rozmarynu
  • ·         Włącz do diety czosnek i cebulę – oprócz działania rozgrzewającego są one naturalnymi antybiotykami chroniącymi przed infekcjami
  • ·         Zastąp surowe warzywa blanszowanymi lub gotowanymi i spożywaj je przynajmniej trzy razy dziennie
  • ·         Jeśli masz skłonność do częstych infekcji unikaj nadmiaru nabiału – ma działanie wychładzające i nawilżające, co nie sprzyja nam jesienną porą
  • ·         Surowe owoce możesz zastąpić pieczonymi
  • ·         Pij ciepłe napoje np. herbatki rozgrzewające na bazie imbiru, cytryny, malin, yerba mate, napary z melisy i mięty
  • ·         Spożywaj ciepłe śniadania – to podstawa jesiennej egzystencji. Śniadania powinny bazować na węglowodanach złożonych, może to być kasza jaglana z bakaliami i gotowanymi owocami, płatki na ciepłym mleku, pieczywo pełnoziarniste w postaci zapiekanych tostów oraz odpowiedniej porcji białka (jaja, ryby, mięso, nabiał). Ponadto poranny posiłek wybudza organizm ze snu katabolicznego, czyli nocnego wygłodzenia, wprawia w ruch układ trawienny, który gwarantuje prawidłową przemianę materii przez cały dzień i utrzymuje masę mięśniową
  • ·         Aktywność fizyczna – wysiłek fizyczny zwiększa metabolizm

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest poniedziałek, 23 kwiecień 2018

Godziny pracy Poradni

poniedziałek, wtorek, środa, czwartek: 14.00 - 17.00

piątek:  nieczynne


Rejestracja telefoniczna pod nr 732 923 718 w godzinach pracy Poradni.

 

Go to top