Co jeść w podróży?

  • Rozmiar czcionki: Większa Mniejsza
  • Wyświetleń: 92
  • Komentarzy: 0
  • Drukuj
92

·        Nadchodzi czas wakacyjny, urlopowy. Dla wielu to czas wyjazdów, odpoczynku. Zastanawiasz się co zabrać ze sobą w podróż, planujesz, organizujesz. A co z jedzeniem? Podróże sprzyjają złym nawykom żywieniowym. Zamiast szpikować organizm chemią, cukrem i pustymi kaloriami zaplanuj wcześniej zdrowe, lekkostrawne, sycące i smaczne posiłki na drogę.

 

Jak się zorganizować i co jeść?

 

·         * Zaopatrz się w pojemniki różnej wielkości ora z w torbę termiczną, do której spakujesz gotowe przekąski i dania na podróż

·         * Przygotuj kanapki – z razowego pieczywa, z serem, szynką, kolorowymi warzywami. Świetnym pomysłem będą także różnego rodzaju pasty do pieczywa: z soczewicy, awokado, czerwonej fasoli, hummusu itp.

·         * Słodkie przekąski – nie musisz z nich całkowicie rezygnować. Unikaj jednak tych sklepowych, obfitujących w sporą zawartość cukru, konserwantów itp. Bezpieczniej i zdrowiej będzie jeśli przyrządzisz je we własnej kuchni. Dobrym pomysłem będą ciasteczka owsiane, batoniki musli

·        *  Świeże owoce – to bogactwo błonnika, witamin, minerałów. Wybierz takie, które nie rozpadną się w czasie podróży (banany, winogrona, jabłka, brzoskwinie, nektarynki, truskawki, maliny)

·         * Warzywa – wyjazdowe menu obowiązkowo musi zawierać warzywa! Pokrojone i schowane do pojemnika będą doskonałą przekąską do pochrupania w czasie podróży (papryka, marchewka, różyczki gotowanego brokuła lub kalafiora, rzodkiewka, kalarepa)

·         * Muffiny – własnego wypieku np. z mąki orkiszowej, płatków owsianych, jajek i maślanki, miodu, cynamonu i kakao.

·         * Orzechy i suszone owoce – zawierają sporo cennych kwasów omega 3, są energetyczne

·         * Lekka sałatka – np. świeża sałata, pomidorki koktajlowe, oliwki, ser feta, razowym makaron czy kasza

·         * Placki warzywne – przygotowane np. z cukinii, marchewki, kalafiora czy brokuła, dobrze smakują również na zimno

·         * Dania do słoika – jeśli nie zadowala Cię suchy prowiant zabrany na wycieczkę przygotuj sycące danie obiadowe, które będzie smaczne także na zimno – kasza lub ryż z warzywami, makaron z pomidorami, ugotowana fasolka szparagowa itp.

·        *  Orzeźwiające napoje – najlepsza jest woda, którą można wzbogacić sokiem z cytryny, miodem, listkami mięty.

Jeśli trasa, którą planujesz jest naprawdę długa unikaj:

·         * Produktów mlecznych, a szczególnie twarożków

·        *  Kanapek z chrupkiego pieczywa – kromki nasiąkają składnikami i mogą pokruszyć się w podróży

·        *  Śliwek – mogą powodować wzdęcia lub biegunkę

·         * Gazowanych i słodzonych napojów – nie gaszą pragnienia, a wręcz odwrotnie

·         * Gotowych dań kupionych na stacjach benzynowych

·         * Kompotów – mogą sfermentować

·     

Comments

  • No comments made yet. Be the first to submit a comment

Leave your comment

Guest niedziela, 16 grudzień 2018
Go to top