65

Jak Wasza forma po wakacjach? Planujecie wprowadzenie zmian w żywieniu, bo samopoczucie i sylwetka ucierpiały przez wakacyjne szaleństwa? Podpowiadam jak uniknąć błędów żywieniowych i mądrze rozpocząć odchudzanie:

Kontynuuj czytanie
70

·        Nadchodzi czas wakacyjny, urlopowy. Dla wielu to czas wyjazdów, odpoczynku. Zastanawiasz się co zabrać ze sobą w podróż, planujesz, organizujesz. A co z jedzeniem? Podróże sprzyjają złym nawykom żywieniowym. Zamiast szpikować organizm chemią, cukrem i pustymi kaloriami zaplanuj wcześniej zdrowe, lekkostrawne, sycące i smaczne posiłki na drogę.

 

Jak się zorganizować i co jeść?

Kontynuuj czytanie
131

Wraz z nadejściem wiosny rozpoczął się sezon na grillowanie. Majówka, urlopy, wakacje itp. to okazja do rozpalenia grilla i biesiady na świeżym powietrzu. Potrawy z rusztu cenione są za smak, szybkość ich przygotowania, zaś biesiadujący celebrują czas spędzany przy grillu z rodziną i przyjaciółmi. Czy w tak miłej atmosferze ktoś zastanawia się nad bezpieczeństwem spożywanej żywności?

Kontynuuj czytanie
206

 

Dynia to warzywo Indian z południowej części Ameryki Północnej oraz Inków z Ameryki Południowej. Historia dyni sięga czasów starożytnych – słynny wódz, polityk i wielki smakosz Lukullus podawał na swoich słynnych z przepychu ucztach dynię smażoną w miodzie. Uczeni greccy podawali natomiast świeżo utartą zalaną winem jako środek przeciw zaparciom. W XV wieku dynia została sprowadzona na statkach Kolumba do Europy. Początkowo ludzie traktowali  ja jako egzotyczną ciekawostkę, jednak szybko odkryli jej zalety i zaczęli uprawiać ją w niemal wszystkich krajach naszego kontynentu. W Polsce swoją karierę zapoczątkowała w XVI wieku jako roślina lecznicza. Obecnie obejmuje 760 gatunków, razem z arbuzem, melonem, ogórkiem, kabaczkiem, cukinią przynależy do rodziny dyniowatych.

Wartości odżywczych dyni i jej właściwości leczniczych nie sposób przecenić.

Kontynuuj czytanie
462

W obecnych czasach, bez wątpienia, na topie jest zdrowy styl życia. Obserwuje się duże zainteresowanie prawidłowym odżywianiem nie tylko w wielu krajach europejskich, ale również w Polsce. Z tego względu  w ciągu ostatnich lat pojawiło się wiele różnych diet – mniej lub bardziej kontrowersyjnych. Króluje opinia, że istnieje „dieta cud”, która ma sprawić, by w zawrotnym tempie osoba ją stosująca straciła niepożądane kilogramy. Bardzo często pacjenci jako kurację pierwszego rzutu stosują coraz dziwniejsze diety, które nie są poparte badaniami, przy czym nie są świadomi konsekwencji zdrowotnych ich stosowania.

Kontynuuj czytanie
361

 

Jajka towarzyszą człowiekowi od początku jego istnienia. Stanowią symbol Wielkanocnego stołu. Jak mówi stare łacińskie przysłowie Omne vivum ex ovo. (łac.) – Wszystko, co żyje, powstaje z jaja, tak więc jajko wielkanocne jest znakiem nowego życia, przezwyciężeniem śmierci.

Kontynuuj czytanie
325

Cholesterol – wróg czy przyjaciel?

Choroby układu krążenia są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce, ale także w wielu innych krajach świata. Zapadalność na te schorzenia wzrasta, zwłaszcza u mężczyzn w średnim wieku.

Panuje powszechne przekonanie, że winowajcą, który odpowiada za rozwój miażdżycy, chorób układu krążenia, zawały serca, udary mózgu jest cholesterol. Czym jest substancja, której się tak boimy i do czego jest nam ona potrzebna?

Kontynuuj czytanie
406

W okresie jesienno-zimowym znacznie bardziej jesteśmy narażeni na różnego rodzaju infekcje i tym samym częściej chorujemy. W tym czasie dla naszego organizmu niezwykle ważna jest właściwie zestawiona dieta; bogata w witaminy, składniki mineralne i makroskładniki, która wspomoże ochronę przed wirusami i zarazkami.

Kontynuuj czytanie
556

Suplementy diety są środkami spożywczymi i muszą odpowiadać definicji żywności zawartej w rozporządzeniu (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r., zgodnie z którą: „żywność (środek spożywczy) oznacza jakiekolwiek substancje lub produkty przetworzone, częściowo przetworzone lub nieprzetworzone, przeznaczone do spożycia przez ludzi, lub których spożycia przez ludzi można się spodziewać”.

Kontynuuj czytanie
293

Jesienną porą nasz organizm spala więcej kalorii, aby oprócz obsłużenia zwykłych procesów życiowych ogrzać ciało w niższej temperaturze otoczenia. Jak powinien wyglądać jadłospis w tym czasie?

Kontynuuj czytanie
446

Jak donoszą najnowsze badania ze świata biologii i mikrobiologii niektóre szczepy bakterii mogą wpływać korzystnie na organizm ludzki, poprzez odbudowę mikroflory jelitowej, będącej naszą „wewnętrzną barierą zdrowotną”. Nasz mikrobiom odrywa kluczową role w wielu procesach życiowych, od narodzin, aż do wieku starczego.

Kontynuuj czytanie
300

Witamina D odgrywa dużą rolę w zapobieganiu krzywicy – ten fakt zna wiele osób. Jednakże witamina ta ma wpływ wykraczający znacznie poza układ kostny, co wykazało wielu naukowców w setkach opublikowanych prac naukowych.

Kontynuuj czytanie
421

Skóra jest odzwierciedleniem naszego stanu zdrowia i sposobu w jaki się odżywiamy. Pojawiające się zmiany skórne bardzo często świadczą o różnych niedoborach lub też nadmiarach witaminowych. W tabeli przedstawiono wpływ witamin rozpuszczalnych w tłuszczach na skórę i ich źródła w pożywieniu.

Kontynuuj czytanie
381

Nie wszystkie kilogramy są sobie równe.

Czy kiedykolwiek marzyłeś, by cały tłuszcz w Twoim organizmie w cudowny, magiczny sposób zniknął? Jakie byłoby życie całkowicie pozbawione tłuszczu?

Kontynuuj czytanie
378

Zawarte na opakowaniach produktów przeznaczenia spożywczego informacje, w postaci etykiet umożliwiają każdemu konsumentowi zapoznanie się z istotną wiedzą, mówiącą o zawartości danego produktu, który planujemy zakupić, a następnie skonsumować.

Czytanie etykiet powinno być kluczowym czynnikiem, decydującym o wyborze produktu spożywczego aniżeli jakakolwiek reklama, czy opakowanie wierzchnie produktu, przyciągające i pobudzające nasze zmysły z tego względu, iż jedynie etykieta informuje nas o rzeczywistym składzie i wartościach odżywczych produktu. Daje możliwość świadomego wyboru  tego co spożywamy, gdyż pewne dodatki spożywcze niosą za sobą szereg niekorzystnych konsekwencji, ujawniających się w czasie późniejszym, często w postaci schorzeń i chorób dietozależnych.

Kontynuuj czytanie
371

Obecnie panujący na rynku zwiększony popyt na tzw. „żywność naturalną” w dużym stopniu kładzie nacisk na wybór tłuszczów roślinnych. Konsumenci coraz częściej i słusznie wybierają produkty, które nie są wytwarzane na drodze ekstrakcji olejów z nasion rozpuszczalnikami organicznymi a także nie są poddawane późniejszej rafinacji fizycznej i chemicznej.

Kontynuuj czytanie
309

Błonnik, znany również jako włókno pokarmowe, to najbardziej niezrozumiała broń w odżywczym arsenale. Panuje powszechne przekonanie, że błonnik ma znaczenie dla przewodu pokarmowego – pozwala, by rytm pracy jelit był regularny, odgrywa istotną rolę w prewencji raka jelita grubego i zapalenia uchyłków jelita. Wszystko to prawda, jednakże błonnik ma duże większe znaczenie.

Kontynuuj czytanie
614

Odpowiednie nawodnianie organizmu dla naszego zdrowia stanowi ważną podstawę. Ze względu na strukturalna funkcję wody wszystkich komórek i tkanek, która jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesu trawienia, wewnątrzustrojowego transportu składników odżywczych i produktów przemiany materii, umożliwia właściwą ruchliwość stawów oraz pełni istotną funkcję w regulacji temperatury ciała.

Kontynuuj czytanie
405

Każda skuteczna dieta, jaką kiedykolwiek opracowano ogranicza cukier, zdecydowanie najbardziej uzależniający dodatek znany ludzkości. Gdy przemysł spożywczy dodaje go do jedzenia, by podnieść walory smakowe, konsumenci kupują więcej. Niektóre wersje cukru są obecne w dosłownie każdym typie przetworzonego jedzenia, jaki jest obecnie produkowany na świecie!

Kontynuuj czytanie
498

 

Otyłość w swym zrozumieniu nie jest wyłącznie chorobą, jest to stan patologicznego wzrostu masy tkanki tłuszczowej, niosącej za sobą rozwój wielu ogólnoustrojowych schorzeń, których jest przyczyną tj.: nadciśnienie tętnicze, udary, zawały, chorobę niedokrwienną serca, nowotwory złośliwe, cukrzycę i wiele innych. W 95% jest prostym następstwem nadmiaru energii pobranej z pożywienia, wówczas energia niewydatkowana przez organizm gromadzi się w postaci tkanki tłuszczowej.

Kontynuuj czytanie
Go to top