25

Cz.2 ZACZYNAMY!

W najnowszym schemacie rozszerzanie diety dziecka kolejność wprowadzania nowych produktów ma mniejsze znaczenie. Nie musisz sztywno trzymać się kalendarza. Intuicyjnie, sezonowo i biorąc pod uwagę dostępność danego produktu na rynku wprowadzaj go do diety dziecka.

Od czego zaczynamy?

Kontynuuj czytanie
54

Cz.1 W OBLICZU WYZWANIA

Każdy etap w rozwoju dziecka to dla rodzica powód do radości – pierwszy uśmiech, słowo, pierwszy krok. W wielu podobnych sytuacjach jako rodzice występujemy w roli obserwatora, zdajemy się na instynkt dziecka. Jednakże w przypadku podawania pierwszych pokarmów stałych wchodzimy w rolę dyktatora – wydajemy rozkazy i źle reagujemy na odmowę. Ufamy noworodkowi w kwestii apetytu i karmimy go na żądanie, ale kiedy stajemy przed koniecznością rozszerzania diety malucha – zaufanie znika. Nabieramy przekonania, że to my przecież wiemy czy brzuszek dziecka jest teraz głodny. Zewsząd również słyszymy irracjonalne stwierdzenia typu: „zobacz jak wkłada rączki do buzi, na pewno jest głodny”, „ssie paluszki – musisz dać mu jeść”, „jak patrzy na Ciebie – pewnie też chciałby”.

Jak zatem działać?

Kontynuuj czytanie
53

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) niemowlęta do 6 miesiąca powinny być karmione wyłącznie pokarmem naturalnym. Jak długo podawać dziecku pierś? Tak długo, jak długo mama i dziecko odczuwają taką potrzebę. Rzeczywistość jest jednak często inna – tylko ok. połowa kobiet po porodzie utwierdza się w swojej decyzji o karmieniu piersią. Dlaczego?

Kontynuuj czytanie
33

Temat ten to źródło wielu mitów i sprzeczności, które mamy słyszą nie tylko od rodziny, ale również od lekarza czy położnej. Według „ekspertów” dieta powinna być lekkostrawna, pozbawiona ostrych i wyrazistych smaków, z wykluczeniem połowy produktów typu nabiał i tak dalej…jaka jest prawda?

Dieta kobiety karmiącej powinna być urozmaicona i zbilansowana oraz zawierać produkty z różnych grup. Powinna być bogata w składniki mineralne i witaminy, pełnowartościowa. Mleko powstaje w kanalikach mlecznych, ze składników pobieranych z krwi mamy.

O czym pamiętać podczas laktacji?

Kontynuuj czytanie
36

26 marca to Międzynarodowy Dzień Szpinaku:) Liście szpinaku kryją w sobie ogromny potencjał, który chroni przed miażdżycą, wspomaga kondycję wzroku, a także pełni istotną rolę w profilaktyce antynowotworowej.

Kontynuuj czytanie
49

Będziesz mamą, towarzyszą Ci skrajne emocje, radość i niepokój. Zastanawiasz się m.in. nad tym jak powinnaś się w tym szczególnym czasie odżywiać, żeby czuć się dobrze i zapewnić jak najlepszy rozwój swojemu maleństwu. Pomogę Ci!:) Jako dietetyk, ale też jako mama, która sama miała wiele wątpliwości. Na funpage’u Poradni pojawiać się będą posty, dotyczące odżywiania i innych problemów o tematyce żywieniowej od momentu ciąży do 1 roku życia maluszka – zapraszam do śledzenia i czytania:)

Kontynuuj czytanie
37

Ocet jabłkowy „zabiera wszelkie zepsucie z człowieka, zmniejsza u niego humory i sprawia, że pokarm przebywa w nim prostą drogę” – tak o tym produkcie mówiła św. Hildegarda z Bingen.

Ocet jest znany i wykorzystywany od kilku tysięcy lat. Hipokrates zalecał swoim pacjentom kurację octową przy wszelkiego rodzaju dolegliwościach dróg oddechowych. Rzymscy legioniści codziennie pili roztwór wody z octem jabłkowym w celach dezynfekcyjnych – po napoju octowym nie odczuwali potrzeby picia płynów. Jakie jeszcze właściwości posiada ocet jabłkowy?

Kontynuuj czytanie
36

Nadchodzi wiosna, a wraz z nią wiosenne przesilenie. Nasz organizm domaga się uzupełnienia witamin i minerałów w ich najlepszej – naturalnej postaci. Część osób z utęsknieniem czeka na sklepowe nowalijki. Czy jednak warto?

Kontynuuj czytanie
34

O tej porze roku stawiamy na lekkie, zielone jedzenie, które w naturalny sposób oczyszcza organizm, a twojemu ciału i urodzie przywróci świeżość i energię po długiej zimie. Jedz zatem:

Kontynuuj czytanie
57

Nowy Rok to nowe nadzieje i przeświadczenie, że można wszystko zacząć od nowa. Większość z nas zatem robi postanowienia noworoczne. Niestety, jak wskazują statystyki, jedynie 8% osób osiągnie sukces na tym polu. Dlaczego tak się dzieje i jak z sukcesem zrealizować chociażby te dotyczące odchudzania?

Kontynuuj czytanie
157

Jak Wasza forma po wakacjach? Planujecie wprowadzenie zmian w żywieniu, bo samopoczucie i sylwetka ucierpiały przez wakacyjne szaleństwa? Podpowiadam jak uniknąć błędów żywieniowych i mądrze rozpocząć odchudzanie:

Kontynuuj czytanie
161

·        Nadchodzi czas wakacyjny, urlopowy. Dla wielu to czas wyjazdów, odpoczynku. Zastanawiasz się co zabrać ze sobą w podróż, planujesz, organizujesz. A co z jedzeniem? Podróże sprzyjają złym nawykom żywieniowym. Zamiast szpikować organizm chemią, cukrem i pustymi kaloriami zaplanuj wcześniej zdrowe, lekkostrawne, sycące i smaczne posiłki na drogę.

 

Jak się zorganizować i co jeść?

Kontynuuj czytanie
211

Wraz z nadejściem wiosny rozpoczął się sezon na grillowanie. Majówka, urlopy, wakacje itp. to okazja do rozpalenia grilla i biesiady na świeżym powietrzu. Potrawy z rusztu cenione są za smak, szybkość ich przygotowania, zaś biesiadujący celebrują czas spędzany przy grillu z rodziną i przyjaciółmi. Czy w tak miłej atmosferze ktoś zastanawia się nad bezpieczeństwem spożywanej żywności?

Kontynuuj czytanie
316

 

Dynia to warzywo Indian z południowej części Ameryki Północnej oraz Inków z Ameryki Południowej. Historia dyni sięga czasów starożytnych – słynny wódz, polityk i wielki smakosz Lukullus podawał na swoich słynnych z przepychu ucztach dynię smażoną w miodzie. Uczeni greccy podawali natomiast świeżo utartą zalaną winem jako środek przeciw zaparciom. W XV wieku dynia została sprowadzona na statkach Kolumba do Europy. Początkowo ludzie traktowali  ja jako egzotyczną ciekawostkę, jednak szybko odkryli jej zalety i zaczęli uprawiać ją w niemal wszystkich krajach naszego kontynentu. W Polsce swoją karierę zapoczątkowała w XVI wieku jako roślina lecznicza. Obecnie obejmuje 760 gatunków, razem z arbuzem, melonem, ogórkiem, kabaczkiem, cukinią przynależy do rodziny dyniowatych.

Wartości odżywczych dyni i jej właściwości leczniczych nie sposób przecenić.

Kontynuuj czytanie
549

W obecnych czasach, bez wątpienia, na topie jest zdrowy styl życia. Obserwuje się duże zainteresowanie prawidłowym odżywianiem nie tylko w wielu krajach europejskich, ale również w Polsce. Z tego względu  w ciągu ostatnich lat pojawiło się wiele różnych diet – mniej lub bardziej kontrowersyjnych. Króluje opinia, że istnieje „dieta cud”, która ma sprawić, by w zawrotnym tempie osoba ją stosująca straciła niepożądane kilogramy. Bardzo często pacjenci jako kurację pierwszego rzutu stosują coraz dziwniejsze diety, które nie są poparte badaniami, przy czym nie są świadomi konsekwencji zdrowotnych ich stosowania.

Kontynuuj czytanie
480

 

Jajka towarzyszą człowiekowi od początku jego istnienia. Stanowią symbol Wielkanocnego stołu. Jak mówi stare łacińskie przysłowie Omne vivum ex ovo. (łac.) – Wszystko, co żyje, powstaje z jaja, tak więc jajko wielkanocne jest znakiem nowego życia, przezwyciężeniem śmierci.

Kontynuuj czytanie
442

Cholesterol – wróg czy przyjaciel?

Choroby układu krążenia są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce, ale także w wielu innych krajach świata. Zapadalność na te schorzenia wzrasta, zwłaszcza u mężczyzn w średnim wieku.

Panuje powszechne przekonanie, że winowajcą, który odpowiada za rozwój miażdżycy, chorób układu krążenia, zawały serca, udary mózgu jest cholesterol. Czym jest substancja, której się tak boimy i do czego jest nam ona potrzebna?

Kontynuuj czytanie
521

W okresie jesienno-zimowym znacznie bardziej jesteśmy narażeni na różnego rodzaju infekcje i tym samym częściej chorujemy. W tym czasie dla naszego organizmu niezwykle ważna jest właściwie zestawiona dieta; bogata w witaminy, składniki mineralne i makroskładniki, która wspomoże ochronę przed wirusami i zarazkami.

Kontynuuj czytanie
675

Suplementy diety są środkami spożywczymi i muszą odpowiadać definicji żywności zawartej w rozporządzeniu (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r., zgodnie z którą: „żywność (środek spożywczy) oznacza jakiekolwiek substancje lub produkty przetworzone, częściowo przetworzone lub nieprzetworzone, przeznaczone do spożycia przez ludzi, lub których spożycia przez ludzi można się spodziewać”.

Kontynuuj czytanie
363

Jesienną porą nasz organizm spala więcej kalorii, aby oprócz obsłużenia zwykłych procesów życiowych ogrzać ciało w niższej temperaturze otoczenia. Jak powinien wyglądać jadłospis w tym czasie?

Kontynuuj czytanie

Godziny pracy Poradni

Obecnie - zapisy i prowadzenie Pacjentów tylko online.
Szczegóły w zakładce Cennik plan online lub pod nr telefonu 732 923 718

 

 

Go to top
Obecnie - zapisy i prowadzenie Pacjentów tylko online. Szczegóły w zakładce Cennik plan online lub pod nr telefonu 732 923 718     Przejdź